..::BMF Levelezős Hallgatóinak Oldala::..
Keress a Google-n!
Google
 
Menü
 
Google
 
UNITELSHOP

Unitel City Distribution Partner

 
Magyarorszag.hu
 
Keress pénzt!

 
Lehet itt is postafiókod!!
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
 
freeaudit.hu freeaudit.hu
 
Hírek
Hírek : Sztárnak szánva - Citroën C4

Sztárnak szánva - Citroën C4

  2004.11.29. 07:49

Megérkezett, s már hazánkban is kapható a Citroën új alsó középkategóriás modellje, a Xsarát váltó C4. Alapára 3,46 millió forint, több mint modern, stílusos, tágas, kényelmes és biztonságos.

 

2004. november 26., péntek, 11:05

A megoldás

Elért hát hozzánk a Párizsi Autószalonon bemutatott C4-es, a Citroën legújabb üdvöskéje. Alig egy hónappal az alaposan ráncfelvarrt C5 után, ahhoz bizony hasonlítva, annak stílusjegyeit, a márka modernkori imidzsét erősítve. Ahogy Jean-Marie Walch, a Citroën Hungária ügyvezető igazgatója fogalmazott a budapesti sajtótájékoztatón: a C4 igazi sztár, megoldás, szüksége van rá a piacnak.

A stílus, kényelem és biztonság hármas vonalon igyekvő Citroën rögtön két karosszériával veti be a C4-et: kupé és ötajtós változatban. S hogy a lényeget hamar le is tudjuk: a belépőmodell ára 3 460 000 forint, ezért a pénzért egy jól felszerelt, 1,4-es, 16 szelepes, 90 lóerős benzinmotorral hajtott autót állíthatunk a garázsba. Benne ABS-szel, elektromos csomaggal, fedélzeti számítógéppel, tempomattal, négy irányban állítható, rögzített agyrészű kétblokkos multikormánnyal, egyebek közt.

Négyféle jó kis benzines, három takarékos, nyomatékos olajos között lehet válogatni, a C4-be is kérhető a részecskeszűrős, 138 lóerős, kétliteres HDi (az egyhatosok 92, illetve 110 lóerőt tudnak). A legkisebben túl szintén 1,6 és 2,0 liter lökettérfogattal 110 és 180 lovasak a benzines erőforrások. A csúcsmodellért 6 milliónál is többet kell leszurkolni, és csak abba, illetve az Exclusive felszereltséghez rendelhető a - kategóriában világújdonság - véletlen sávelhagyásra figyelmeztető rendszer.

Forrás: [origo]
De az Év autója választáson (a Toyota Prius mögött) második C4-et olyan biztonsági és kényelmi felszereléssel is vértezhetjük, mint kanyarfényszóró, parkolóradar (nemcsak tolató-), sebességkorlátozó automatika (nemcsak tempomat), ütés és zajvédő oldalüvegek, vagy abroncsnyomás-ellenőrző rendszer.

És még ezeken kívül is van, amitől kilóg a C4 a mezőnyből: mind a kupé 0,28-as, mind az ötajtós 0,29-es légellenállási együtthatója a legjobb a szegmensben. És ahogy a C5, úgy a C4 is öt csillagot kapott az Euro NCAP törészteszten, 37-ből 36 pontja kiváló. És a világon elsőként kínál optimalizált formájú vezetőoldali légzsákot - ezt is tudja a rögzített középrészű volán (szétszedve ilyen).

Ami gyakorlatilag azt jelenti, hogy tekergethetjük a kormányt rendületlenül, de az "agy" mozdulatlan marad, rajta felszereltségtől függően a sebességkorlátozó és szabályozó, az audio rendszer vagy a telefon kezelőgombjai... Meg a kürt is ugyanott, de ha már elkerülhetetlen a "találkozás" egy gyalogossal, az kevésbé lesz számára fájdalmas az energiaelnyelő, puha orr-résznek hála.


Illatos út

Forrás: [origo]
Két autót próbáltam ki, ha már ott voltam, mindkettőt egyhatos motorral, 110 lóerővel. Az egyik benzines és kupé, a másik dízel és ötajtós. Előbbi felszereltsége VTR, utóbbié SX PLUS. Eltérő stílus és külső, egyező, egyformán tágas belső. Ezüstmetál színben pompáztak, árban köztük bő egymillió. Ennek (is) megfelelően a HDi hajtotta, "konzervatívabb" C4 nyújtott maradandóbb élményt.

Még akkor is, ha a kupé formája mindenképp izgalmasabb, meg mégiscsak abból készül a WRC (amelynek demóját sajnos most nem volt alkalom megcsodálni). Az ötajtós gömbölyded, a kupé éles, egyenes. Tetővonala láttán síugrani támadt kedvem, bumeráng után meg csak azért nem nyúltam, mert egyrészt förtelem hideg volt, a nap bágyadt próbálkozása pusztán a lelket melengette, másrészt nekem nincsen, harmadrészt lámpailag ott figyel a C4-en.

Forrás: [origo]
Miként a hatalmas márkajelzés is meghosszabbítva, folytonosan, krómcsík, dizájn. A C4 egyébként 7 cm-rel hosszabb, 5-tel szélesebb az előd Xsaránál, sokkal robusztusabb, jóval biztonságosabbnak néz ki, és ugye az is. Alapból 15-ös kerekeken feszít, a csúcsra 17-es megapapucsokat gyűrnek.

Bent - a kormányon túl - a kis fiókok viccesek, az ülések kényelmesek, az anyagok meggyőzőek, az ergonómia példás. Tényleg tágas, és nemcsak elöl. Rengeteg helyre lehet pakolni - talán a pohártartókat méretezték el, hiszen nem tartanak. Vagy csak ha állunk, parkolunk. CD-tár a könyöklő alatt... A kupéból fura a látvány hátra, kifelé, szokni kell.

A röpke tesztvezetésen annál többet nemigen sikerült leszűrni, hogy az átlagigényeket gond nélkül kielégíti, sőt megfejeli a nem nagy benzines és dízel. Szigorúan csak egy-egy alkalommal mindkettőt leszabályzásig forgatom, hogy lássam: narancsból valóban pirosra vált, s így figyelmeztet a kormány fölötti fordulatszámmérő. A HDi komolyabb nyomatékával rugalmas, élvezetesebb. A benzines is halad, de ez a 110 lóerő kevésnek tűnik a kasztnihoz.

Forrás: [origo]
A szikrázó napfényben is gyönyörűen leolvasható a digitális kijelző mindene, a fényerő igazodik a kinti körülményekhez. Szagolgatom a gyári patronok ontotta illatokat, tudom, ha bőrt akarnék vagy panorámatetőt vagy navigációt, azt is kapok. Mindent. Csak élményt nem, bajban is vagyok. Nagyon jó és ultramodern-hiperszuper a C4, ez tény, aztán hamarost kiderül, mire megy a piacon.


[origo]





A cikket az alábbi címen találja az [origo]-ban:
http://origo.hu/auto/ujdonsag/20041126citron.html

 
Kedvenc oldalak
 
Google
 
OnlineRádió

Online rádióhallgatás:

 
Valami kellene, de nem kapod meg sehol sem? Nézd meg itt!
Válogass termékeink közül - licitálj - vagy add el amire már nincs szükséged! Kattints ide!
 
Keress! Licitálj! Vedd meg! Add el! :-))
Csak különleges ajánlatok!

Csak különleges ajánlatok!



 
Chat -- Online
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Látogatottság!
Indulás: 2004-11-23
 

* Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    ✨ Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott – ismerd meg a „Megóvlak” címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.